Bestil en arkivundersøgelse
Bestil en arkivundersøgelse hos Frederikshavn Stadsarkiv i forbindelse med f.eks. slægtsforskning, en historisk undersøgelse eller indsigt i egne personoplysninger.
Her kan du bestille en arkivundersøgelse hos Frederikshavn Stadsarkiv. Jo flere oplysninger du kan forsyne os med fra starten, jo nemmere bliver det for os at finde de rigtige oplysninger til dig.
Først og fremmest har vi brug for følgende oplysninger:
- Telefonnummer eller mail vi kan kontakte dig på, hvis vi har brug for flere oplysninger
- Formål med undersøgelse
- Oplysninger om sager, der ønskes identificeret
- Oplysninger om arkivalier, der ønskes identificeret
- Oplysninger om arkivalier, herunder digitale arkivalier, der ønskes undersøgt for konkrete oplysninger
Drejer din bestilling sig om slægtsforskning?
Hvis det drejer sig om bestilling af en slægtsforskningsundersøgelse så har vi brug for så mange af de oplysninger, der allerede kendes til, på hver enkelt person der eftersøges:
- Navn på den søgte person (fulde navn samt eventuelt tidligere navne)
- Hvornår har personen opholdt sig i kommunen?
- Personens fødselsdato
- Personens dødsdato
- Er der tale om en gift kvinde?
- Hvis ja, ægtefællens navn samt fødselsdato
- Navn på forældrene til den søgte person
- Den søgtes persons bopæl ved det 15. år
- Den søgtes bopælskommune i 1978
- Adresseoplysninger i øvrigt
Hvad sker der, når du har sendt en bestilling?
Når du har indsendt en bestilling af arkivmateriale, modtager du en besked om hvornår det kan være klar på læsesalen. Når arkivalierne er kommet ind på læsesalen, står de i 30 dage, før de bliver sendt tilbage til magasinet.
Som udgangspunkt kan der bestilles hvad der svarer til 10 arkivkasser af gangen til benyttelse på læsesalen.
Ønsker du udelukkende svar eller oplysninger fra folkeregisterkort eller andre arkivalier, vil disse blive sendt til dig via digitalpost.
Har du ikke modtaget svar fra Stadsarkivet inden for 7 hverdage, så henvend dig via tlf. eller mail, da der kan være driftsforstyrrelser.